Boşanma avukatlarımız iddet müddeti bekleme süresi nedir konusunda iddet müddetinin kaldırılması davası açılması ve boşanmayla ilgili her türlü konuda boşanma avukatı ve arabulucusu olarak müvekkillerimize yardımcı olmakta ve hukuki danışmanlık, avukatlık ve arabuluculuk hizmeti vermektedir.

Boşanma avukatı ekibimiz boşanma ve aile hukuku konusunda 1992’den bugüne edindikleri deneyim ve bilgiler çerçevesinde, müvekkillerimize en etkili sonucu sağlamak için hukuki destek vermektedirler. Boşanma, evliliğin yasal olarak sona ermesi demektir. Bunun için de boşanma davası açmadan önce veya dava sırasında uzman bir boşanma avukatı nezaretinde boşanmanın planlanması ve neticelendirilmesi gerekir.

Boşanma sebepleri özel ve genel sebepler olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Türk Medeni Kanunu’nda boşanma sebepleri 161-166’ncı maddeleri arasında düzenlenmiştir. Yargıtay kararlarında da görüleceği üzere; özel boşanma sebepleri olarak zina, hayata kast, pek kötü veya onur kırıcı davranış, suç işleme ve haysiyetsiz hayat sürme, terk, akıl hastalığı sayılmıştır. Genel boşanma sebepleri olarak ise; evlilik birliğinin sarsılması şiddetli geçimsizlik sebebiyle boşanma eşlerin anlaşarak boşanmaları; anlaşmalı boşanma davası , bir boşanma reddinden sonra eşlerin üç yıl bir araya gelmemeleri olan fiili ayrılık sayılmaktadır.

İddet Müddeti Bekleme Süresi Nedir Nasıl Kaldırılır?

Medeni Kanun’un amir hükmü gereğince, bir kadın boşanma kararının kesinleşmesinden itibaren 300 gün içinde evlenemez. Bu kanun maddesi, kadının hamile olması halinde, doğacak çocuğu korumak amacıyla getirilmiş bir hükümdür. Zira, her zaman çocuğun menfaati önceliklidir.

Ne var ki, iddet müddeti, açılacak bir dava ile kaldırılabilir. Bunun için Aile Mahkemesi’nde iddet müddetinin kaldırılması talepli bir dava açılır. Aile Mahkemesi, kadının hamile olup olmadığının tespit edilmesi için kadını hastaneye sevk eder. Hastane tarafından verilecek raporda kadının hamile olmadığı belirtildiyse, Mahkeme tarafından dava kabul edilir ve kadın için iddet müddeti kaldırılır.

İddet müddeti, bu süre içerisinde doğan çocuğun kimin kütüğüne kaydedileceği hususunda önem taşır. Zira, eğer bir çocuk iddet müddeti içerisinde dünyaya gelmişse, kadının boşandığı eşinin hanesine kaydedilir.

Bu boşanma kararının kesinleşmesinden itibaren 300 günlük bekleme süresi sadece kadın için öngörülmüş olup, erkek için böyle bir bekleme süresi bulunmamaktadır. Bir erkek boşanma kararının kesinleşmesi ve bunun nüfusa işlenmesinin ardından evlenebilmektedir.

İstanbul Boşanma Avukatıyız

Hukuk büromuz boşanma davası sırasında ve sonrasında müvekkillerimize ihtiyaç duydukları hukuki desteği sağlamakta ve kendilerine boşanma hukuku konusunda danışmanlık yapmaktadır. Boşanma, evliliğin yasal olarak sona ermesi demektir. Bunun için de boşanma davası açmadan önce ve dava sırasında tecrübeli avukatlar nezaretinde boşanmanın planlanması ve neticelendirilmesi gerekir.

Boşanma avukatlarımız, hukuki tecrübelerini ve çözüm bulma yeteneklerini birleştirerek müvekkillerimizi; boşanma davaları, anlaşmalı boşanma, çekişmeli boşanma, zina nedeniyle boşanma, terk nedeniyle boşanma, tanıma ve tenfiz davası, nafaka davaları, tazminat davaları, velayet davaları, mal rejimi davaları, mal ayrılığı sözleşmesi hazırlanması konularında temsil etmekte ve başarılarını devam ettirmektedirler.

Boşanma avukatlarımız, evlilik öncesinde veya evlilik devam ederken evlilik sözleşmesi ve mal ayrılığı sözleşmelerinin hazırlanması konusunda öncelikle imza öncesi eşlerin bilgilendirilmesi ve sözleşmelerin hazırlanmasında müvekkillerine destek olmaktadır.

İddet Müddeti Bekleme Süresi Nedir

Boşanma Avukatı Ekibimizin Hizmetleri

• Anlaşmalı boşanma davası açılması ve takibi
  • Çekişmeli boşanma davası açılması ve takibi
  • Mal paylaşma davası açılması ve takibi
  • Zina nedeniyle boşanma davası açılması ve takibi
  • Suç işleme nedeniyle boşanma davası açılması ve takibi
  • Nafaka ve tazminat davaları açılması ve takibi
  • Tanıma ve tenfiz davası açılması ve takibi
  • Velayet davaları açılması ve takibi
  • Nafaka uyarlanma davası açılması ve takibi
  • Nafaka ve tazminat alacaklarının tahsili için icra işlemleri yapılması
  • Şiddet gösteren eşin evden uzaklaştırılması davalarının açılması ve takibi

İddet Müddeti Bekleme Süresi Nedir Sorusu için Avukatlarımıza Ulaşın

İstanbul’da faaliyet gösteren Akkaş Hukuk ve Arabuluculuk Bürosu boşanma avukatı ekibi anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanma davalarında boşanma avukatı ve arabulucusu olarak tazminat, nafaka, velayet, mal rejiminin tasfiyesi konuları dahil olmak üzere boşanma ile ilgili her türlü konuda hukuki danışmanlık, avukatlık ve arabuluculuk hizmeti vermektedir.

1992 yılında kuruluşundan bugüne çalışmalarına devam eden Akkaş Hukuk ve Arabuluculuk Bürosu‘na ve ve iddet müddeti bekleme süresi nedir sorusu için avukat kadromuza İletişim sayfamızdan ulaşabilirsiniz.